Toimitusehdot

Toimitusehdot lyhyesti:

  1. Ennen tilausta asiakaspalvelumme auttaa mielellään oikean koon ja tuotteen valinnassa.
  2. Tuotteilla on 30 päivän vaihto- tai palautusoikeus. Tilauksen tuotteen vaihtaminen on maksutonta yhden kerran. Useampien vaihtojen tai palautusten osalta vastaat tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista, jotka ovat 7,90 euroa yhden tuotteen ja 15,80 euroa kahden tai useamman tuotteen palautuksen osalta.
  3. Varastosta löytyvien tuotteiden arvioitu toimitusaika on 2–5 arkipäivää. Mikäli tilattu tuote on poikkeuksellisesti päässyt loppumaan varastosta, ilmoitamme siitä asiakkaalle viipymättä.
  4. Mikäli tilauksessa on ongelmia, Sievinet.fi -verkkokaupan asiakaspalvelun tavoittaa joko sähköpostitse info(at)sievinet.fi tai puhelimitse +358 44 724 8419 (arkisin 10–17, lauantaina 10–14).
  5. Tuotteita on sovitettava varoen vastaavalla tavalla kuin myymälässä ennen kuin päätät pitää tuotteen. Kengillä askeltamista voi kokeilla sisätiloissa, mutta kengillä ei saa kävellä edes sisätiloissa siten, että kenkiin jää käytön jälkiä.

Toimitusehdot kokonaisuudessaan:

1. Oikean koon ja tuotteen valinta

Tarjoamme apua ennen ostopäätöksen tekemistä oikean koon ja tuotteen valintaan. Ennen tilausta suosittelemme tutustumaan huolellisesti verkkokauppamme tuoteinfoihin ja koko-oppaisiin. Saat henkilökohtaisesti apua koon valinnassa asiakaspalvelustamme info(a)sievinet.fi tai parhaiten soittamalla numeroon 044 724 8419 (arkisin 10–17, lauantaina 10–14).

Oikean koon valinnalla voimme yhdessä vähentää tuotepalautusten ja -vaihtojen määriä sekä siitä aiheutuvia kustannuksia ja vaikutuksia ympäristöömme. Perimme palautuksesta ja useammasta kuin yhdestä vaihdosta palautusmaksun, koska haluamme kannustaa ihmisiä kohti vastuullisempaa ostamista ja harkitumpia ostopäätöksiä.

Tuotekuvat saattavat poiketa värien tai muiden ominaisuuksien osalta toimitettavista tuotteista.

2. Hintatiedot

Ilmoitetut tuotteen hinnat sisältävät arvonlisäveron, muttei toimituskuluja. Jos hinnassa on selvä hintavirhe, tuotetta ei myydä virheelliseen hintaan.

3. Toimitustavat

Verkkokauppamme kautta voit tilata tuotteita kaikkialle Manner-Suomeen. Myymme tuotteita myös Ahvenanmaalle ja Ruotsiin puhelin- ja sähköpostitilauksina. (Vi säljer också produkter till Åland och Sverige per telefon eller e-post.)

Voit valita tilauksen yhteydessä jokin seuraavista toimitustavoista:

  • Nouto lähimmästä Postista. Saat ohjeet noutamiseen tekstiviestillä paketin saapuessa. Hinta 7,90 €
  • Nouto valitsemastasi Postin automaatista. Saat ohjeet noutamiseen tekstiviestillä paketin saapuessa. Hinta 7,90 €
  • Toimitus suoraan kotiovellesi, Posti tuo tilauksesi haluamaasi osoitteeseen, ja soittaa ja sopii kanssasi sopivimman toimitusajankohdan. Hinta 12,90 €
  • Postin toimitus työpaikalle. Hinta 12,90 €
  • Nouto Tammisaaren myymälästä. Kuninkaankatu 14, 10600 Tammisaari. Katso aukioloajat täältä. Hinta 0 €.

Mikäli valitsemasi Postin noutopiste tai pakettiautomaatti on pakettiruuhkan takia täynnä, Posti voi ohjata pakettisi lähistöllä olevaan toiseen noutopisteeseen. Verkkokauppamme ei voi vaikuttaa noutopisteen vaihtumiseen.

4. Toimitusaika

Varastosta löytyvien tuotteiden osalta tilausten arvioitu toimitusaika on 2–5 arkipäivää. Pyrimme aina mahdollisimman pikaiseen toimitukseen. Olemme tilaajaan mahdollisimman pikaisesti yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse, mikäli havaitsemme toimitusajan kestävän normaalia pidempään.

Paketteja säilytetään Postissa seitsemän (7) vuorokautta.

5. Maksutavat

Klarna Checkout: Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat verkkopankkipainikkeet, debit-maksukortit, luottokortit, lasku ja erämaksu.

Maksu ja luottokortit: Visa, Visa Electron, MasterCard ja Eurocard.

Mobile Pay

Klarna lasku: Saat laskun tilauksesi mukana. Sinulla on 14 päivää korotonta maksuaikaa. Laskutuslisä 3,60 euroa.

Osamaksu – Klarna tili: Voit maksaa tilauksesi osissa käyttämällä Klarnan osamaksu maksutapaa. Klarnan osamaksulla maksaessasi Klarna Oy avaa sinulle ensimmäisen tilauksen yhteydessä tilin automaattisesti.

Voit lyhentää tilin loppusummaa itse valitsemissasi kuukausierissä, kuitenkin vähintään joko 9 € tai 1/24 laskun loppusummasta riippuen siitä, kumpi on suurempi. Voit aina halutessasi maksaa laskun loppusumman myös kerralla pois.

Kaikki Klarnan osamaksulla maksamasi ostokset yhdistyvät automaattisesti samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle, myös silloin kun maksat Klarnan osamaksulla muissa verkkokaupoissa asioidessasi. Saat kuukausittain siis vain yhden laskun, jossa on tilausmäärästä huolimatta vain yksi laskutuslisä. Kun olet maksanut laskun loppusumman, tili sulkeutuu automaattisesti.

Ostoksesi hyväksymiseksi sinulta kysytään ostoskorissa henkilötunnuksesi, väestörekisteriin ilmoittamasi osoite ja tiedot vuosituloistasi. Saat päätöksen tilauksesi hyväksymisestä välittömästi tilauksen vahvistettuasi. Ensimmäisen kerran Klarnan osamaksulla maksaessasi sinulle lähetetään postitse tilisopimus, joka sinun tulee allekirjoittaa ja lähettää Klarna Oy:lle.

Muista lukea huolellisesti Klarnan osamaksun tiliehdot osoitteessa: Klarna tiliehdot

6. Lakisääteinen peruuttamisoikeus ja vaihto-oikeus

Sinulla on oikeus peruuttaa tämä sopimus 30 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 30 päivän kuluttua siitä, kun tuote on vastaanotettu.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun on ilmoitettava meille päätöksestäsi peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi sähköpostilla osoitteeseen info(at)sievinet.fi). Voit käyttää oheista peruuttamislomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksesi peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Mikäli tilaamasi tuote ei ole sopiva, voit vaihtaa tuotteen 30 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Vaihtaminen on maksutonta yhden kerran tilausta kohdin. Useampien vaihtojen osalta vastaat tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista, jotka ovat 7,90 euroa yhden tuotteen ja 15,80 euroa kahden tai useamman tuotteen palautuksen osalta.

7. Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutat tämän sopimuksen, palautamme sinulle kaikki sinulta saamamme suoritukset viivytyksettä vähennettynä oikeutetuilla kuluilla ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Palautamme myös toimituskustannukset paitsi lisäkustannuksia siitä, että olet valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan.

Rahojen palautusta voidaan kuitenkin lykätä siihen saakka, kunnes lähetys on palautunut meille takaisin. Mikäli palautus katoaa kuljetuksessa, sinun on osoitettava kuitilla tehneesi palautuksen oikein. Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tavaran takaisin tai kunnes olet osoittanut lähettäneesi tavaran takaisin. Pyydämme ilmoittamaan tilinumeron, mikäli käyttämäsi maksutapa ei tue rahojen palautusta. Rahojen palautuksesta ei aiheudu sinulle kustannuksia.

Olet vastuussa sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Palautettavien tuotteiden on oltava käyttämättömiä. Voit kuitenkin sovittaa tuotetta vastaavalla tavalla kuin myymälässä. Pakkaus on avattava varovasti, jotta tavara säilyy myyntikuntoisena. Säilytä alkuperäinen pakkaus ja koko pakkauksen sisältö, kunnes olet tehnyt ostopäätöksen. Palautusoikeutta ei voi hyödyntää sen jälkeen, kun tavara on otettu käyttöön.

Mikäli tuotetta ei palauteta täysin myyntikuntoisena, vähennämme palautettavasta summasta arvioidun arvonalennuksen määrän. Myyntikelvottomien tuotteiden osalta vähennys vastaa tuotteesta maksettua hintaa.

Sovitathan tuotetta varoen ja likaamatta tuotetta esimerkiksi lemmikkien karvoilla. Voimme evätä hyvityksen esimerkiksi, mikäli tuotetta on käytetty ulkona, tuote on likaantunut tai vahingoittunut. Kengillä ei saa kävellä edes sisätiloissa siten, että kenkiin jää käytön jälkiä. Tällainen tuote voidaan palauttaa asiakkaalle takaisin asiakkaan kustannuksella.

8. Tuotteiden palauttaminen

Sinun on lähetettävä tuotteet takaisin meille viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetät tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Pyydämme palauttamaan tuotteet, jotka haluat peruuttaa tai vaihtaa, Postin asiakaspalautuksena:

Postin toimipisteessä sinun tulee kertoa, että kyseessä on asiakaspalautus ja ilmoittaa asiakaspalautustunnus (asiakaspalautustunnus löytyy palautuslomakkeesta). Pyydä aina kuitti palautuksesta.

Sama palautusoikeus koskee vioittuneita tuotteita tai mikäli olette saaneet muuten virheellisen toimituksen. Toimituskuluja ei tällöin tarvitse maksaa.

Pyydämme ilmoituksessanne kuitenkin ystävällisesti ilmoittamaan:

  • Palautuksen syyn (mikäli vioittunut tai väärä tuote).
  • Tilaajan tunnistetiedot (nimi / tilausnumero).
  • Haluatteko vain palauttaa tuotteen ja saada rahat takaisin tilille vai toivotteko, että lähetämme vastaavan tuotteen vioittuneen tai väärän tuotteen tilalle (ja hyvitämme mahdollisen erotuksen)?

Palautusten osalta vastaat tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista, jotka ovat 7,90 euroa yhden tuotteen ja 15,80 euroa kahden tai useamman tuotteen palautuksen osalta.

9. Noutamaton tilaus

Tilauksen noutamatta jättämistä ei katsota asianmukaiseksi peruuttamiseksi. Kun tilaus jää noutamatta, sopimusvelvoitteet raukeavat ja suoritukset palautetaan. Vastaat noutamatta jättämiesi lähetysten aiheuttamista todellisista kustannuksista, jotka sisältävät todelliset lähetys- ja palautuskulut. Noutamattomat lähetykset palautuvat automaattisesti noutoajan päätyttyä verkkokaupalle. Lähetyskulut ovat 7,90–12,90 euroa ja palautuskulut 7,90–15,80 euroa. Yhteensä kustannukset ovat 15,80–28,70 euroa.

10. Yrityskoodilla tilaus

Mikäli teet suuremman tilauksen (yli 10 paria kenkiä), voit pyytää asiakaspalvelustamme yrityskoodia. Yrityskoodia käytettäessä tilauksella ei ole vaihto- tai palautusoikeutta tai muita kuluttajansuojalain mukaisia oikeuksia.

Sievin Jalkine myöntää valmistamilleen kengille 12 kk takuun, joka lasketaan alkavaksi ostopäivästä lähtien. Takuu korvaa tuotteiden mahdolliset materiaali- ja valmistusvirheet. Outlet ja 2-laadun tuotteille ei myönnetä Sievin normaalia 12 kk mittaista takuuta. Tarkemmat valmistajan takuuehdot: https://www.sievi.com/fi/palaute/takuuehdot.

11. Lakisääteinen virhevastuu

Vastaamme tuotteiden lakisääteisestä virhevastuusta, kun tuotteen takuu on päättynyt tai takuuta ei ole myönnetty. Et ole vastuussa virheen korjauksen tai vaihtamisen aiheuttamista kuluista. Mikäli korjauksesta tai vaihtamisesta aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia, pidätämme oikeuden palauttaa maksettu kauppahinta.

Virhevastuu koskee tavarassa myyntihetkellä olleita virheitä. Vastuu ei kata tavanomaista kulumista tai vahingoittumisesta johtuvaa rikkoutumista. Virheestä on ilmoitettava kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta.

Kuluttaja-asiakkaat voivat tehdä virheilmoituksen aina kahden kuukauden sisällä virheen havaitsemisesta. Suosittelemme tekemään virheilmoituksen kuitenkin mahdollisimman pian asian käsittelyn helpottamiseksi.

Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden tulee tehdä virheilmoitus viimeistään seitsemän vuorokauden kuluttua tilauksen vastaanottamisesta tai virheen havaitsemisesta.

12. Ylivoimainen este

Emme vastaa ylivoimaisesta esteestä aiheutuneesta vahingosta. Ylivoimaisena esteenä pidetään yrityksemme vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevaa ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta.

Ylivoimainen este voi olla esimerkiksi sota, lakko, sähkökatko, tietoliikennehäiriö, mellakka, tartuntatauti, sabotaasi, luonnonmullistus, viranomaisen antama kielto tai määräys. Ilmoitamme ylivoimaisesta esteestä viipymättä, mikäli kohtaamme sellaisen.

13. Vastuuvapaus

Emme vastaa välillisistä vahingoista, ellei pakottavasta lainsäädännöstä johdu muuta. Korvausvastuumme rajoittuu sovittuun kauppahintaan yritysasiakkaiden osalta.

14. Ehtojen muutokset

Voimme muuttaa ehtoja julkaisemalla päivitetyt ehdot verkkokaupassamme. Tutustu ennen tilausta kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin.

15. Yhteystiedot ja tietosuoja

Sinun on oltava täysi-ikäinen, jotta voit tehdä tilauksen verkkokaupasta. Tilauksen yhteydessä sinun on annettava täydelliset yhteystietosi, jotka sisältävät nimen, osoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen. Mikäli annetut yhteystiedot ovat virheellisiä, pidätämme oikeuden tilauksen peruuttamiseen. Voit lukea lisää henkilötietojesi käsittelystä täältä.

16. Erimielisyyksien ratkaisu

Tähän sopimukseen liittyvät erimielisyydet ratkaistaan Suomen lain mukaan.

Toimita vapaamuotoinen reklamaatio asiakaspalveluumme sähköpostilla.

Kuluttaja-asiakkaana voit saattaa kaikki tätä sopimusta koskevat erimielisyydet maksuttomaan kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn. Käsittely ei edellytä asiamiehen käyttöä, joten asiamiehen käyttämisestä aiheutuvia kuluja ei korvata. Kuluttajariitalautakunnan yhteystiedot: www.kuluttajariita.fi.

Ota yhteyttä ennen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan maksuttomaan kuluttajaneuvontaan. Kuluttajaneuvonnan yhteystiedot: www.kuluttajaneuvonta.fi.

Kuluttaja-asiakkaana voit käyttää myös Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia (ODR-foorumi). Riidanratkaisufoorumi: https://ec.europa.eu/odr

Ilmoita ODR-forumiin asiakaspalvelumme sähköpostiosoite, jonka löydät tästä sopimuksesta.

Kuluttaja-asiakkaana sinulla on oikeus saattaa tätä sopimusta koskeva riita-asia kotipaikkasi tai yrityksemme kotipaikan käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Jollei sinulla ole kotipaikkaa Suomessa, asia käsitellään yrityksemme kotipaikan käräjäoikeudessa.

Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden osalta tätä sopimusta koskeva riita-asia ratkaistaan yrityksemme kotipaikan käräjäoikeudessa.

17. Yhteystiedot

Wild Shoe Oy
Kuninkaankatu 14
10600 Tammisaari

puh. +358 44 724 8419

sähköposti: info(at)sievinet.fi

Ly 1077639-8